vrijdag 11 mei 2018

Creatief op de naaimachine!


 Wat doe je met een superleuk jakje dat je al jaren hebt, maar eigenlijk nooit draagt? Ja, ik heb het vaak aangetrokken, maar voordat ik de deur uit ging, had ik het ook alweer uit! Ken je dat?
Het was een heel mooi gevoerd fluwelen jasje, maar zodra ik mijn jas aantrok en mij een beetje bewogen had, gingen de mouwen draaien en voelde ik me 'gevangen' in mijn eigen kleding. 
Dus... het jasje hangt al zo'n 25 jaar in de kast...
Wat doe je dan? Nou niets. Totdat...
Een week of drie geleden loop ik een blaar op aan mijn hiel. 
Dom van mij, ik moet ook niet gaan wandelen met blote voeten in m'n schoenen. Afijn, de blaar gaat ontsteken en ik kan minstens twee weken mijn wandelschoenen niet aan... En dat terwijl ik gewend ben elke middag zeker 6 km te wandelen! Wat doe ik nu met mijn middagen? Frustratie ligt op de loer...
Dan ontstaat het idee: Ik heb al eerder het jasje steek voor steek uit elkaar getornd, want ja, de stóf is prachtig! Dat doe ik niet weg!
De achterkant levert genoeg stof voor de voorkant van een mouwloos bloesje. Maar hoe kom ik aan genoeg stof voor de achterkant? De binnenvoering dus; mooi gebatikte katoen. Genoeg stof, maar niet in de juiste vorm; het patroon past er niet op!
Niet getreurd, ik knip de hele lap katoen in lapjes van 10x10 cm en naai het aan elkaar, zigzag erover en nu past het patroon wel op de stof! Nu hoef ik het alleen nog in elkaar te naaien en af te biezen met biaisband.
Reuzetrots op het resultaat!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten