zaterdag 2 oktober 2021

Onze appelboom

 

Onze appelboom

Drie jaar geleden kochten wij een kleine appelboom. Hij kreeg een mooi plekje in de tuin, op de plaats waar ooit onze gezinskat ‘Sneaky’ begraven is.

Het eerste jaar trakteerde het boompje ons al meteen: één gave appel!Jaar twee: Niets. Kan gebeuren.

Dit voorjaar zit hij helemaal vol met roze-witte bloemen. Prachtig! Dát belooft wat!

En inderdaad, in de loop van de zomer groeien er kleine appeltjes.

In september hangen ze groot en blozend aan de boom. Ik kan mijn ogen er bijna niet vanaf houden als ik in de keuken sta, 13 prachtige appels!

Ik kan niet wachten om ze te plukken, maar ja, ook rijping kost tijd en geduld. Maar zo half in de maand mag het gebeuren. Terwijl ik ze aan het plukken ben en daar sta met mijn mand vol rode sappige appels, overvalt mij een intens gevoel van verwondering en dankbaarheid: “Wowww… God! Heb Ú dit gemaakt?!” En ik begin Hem spontaan te aanbidden.

Ik kan het maar niet ‘gewoon’ vinden, dat dingen zomaar groeien en bloeien. Mijn ‘eerste liefde’ voor God is ooit ontstaan door het kijken naar en nadenken over de dingen in de natuur en in de biologie als geheel, en dat wil ik ook niet kwijt:

God is de Creativiteit in Hoogst Eigen Persoon!

 

(Daarna mag ik creatief bezig zijn: een heerlijke appeltaart bakken! 😊)

 





Anneke Scholten- van der Veen 2 oktober 2021

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten